• HOME
  • Commercial Photography
  • Fine Art Photography
  • ABOUT
  • CONTACT
  • header


Leap In the Dark



Dark Lake



Lost in the Woods (Coming Soon)



Lost in the Dark





作品について



About Works



Scituate Light, Massachusetts, 2000



Cape Cod Light, Massachusetts, 2000



Nobska Point Light, Massachusetts, 2000



Cape Neddick Light, Maine, 2000



Barnegat Light, New Jersey, 2000



Cape May Light, New Jersey, 1999



Marblehead Light, Massachusetts, 2000



Portsmouth Habor Light, New Hampshire, 2000



Portland Head Light, Maine, 2000



Fire Island Light, New York, 2001



作品について





海の道標として、海難事故を防ぐための重要な役割を果たしている灯台は、海を渡る者にとって希望の象徴だ。その独特な形状や佇まいの美しさに、「ロマンチック、ノスタルジック、センチメンタル」といったイメージを抱いている人も多いことだろう。だが僕にとっての灯台、それは“不思議であやしい巨大な装置”に他ならない。


僕は(人間の多くは)、あやしいものに恐れを感じると同時に、なぜかとても惹かれる。だいたいの場合において、それは目に見えない何かだ。前作のサブジェクトである夜の滝と同様に、夜の灯台にも目に見えないあやしさが濃厚に漂っている。


いったい闇の中の光というのはあやしいものだが、灯台の場合は桁違いに明るい光が一晩中ずっと回転したり点滅したりする。そんな永遠性を感じさせる奇妙でパワフルな光を暗闇の中でじっと見続けていると、ときには荘厳さを、またあるときには畏怖を覚え、ある種特別な精神状態に陥ってしまう。そして次第に時間や空間の感覚を失い、どこか違う世界をさまよっているような気がしてくる。


灯台から発せられるあやしい光は、僕を非日常の世界へといざなう。そして今この瞬間も、世界中の至るところで、凄まじい明るさの巨大な光が絶え間なく回転しているかと思うと、頭がクラクラしてくる。



Press Release





Shigeyoshi Ohi come to prominence with a series of black and white photographs depicting the artist himself projecting a ghostly image of a Koi (carp; a symbol of energy, power, and determination in his native Japan) against a background of rolling waterfalls. Ohi’s presence signified an open conversation between contemplative human and benignly indifferent nature. He seemed unconsciously drawn to the beatific falls as both distant spectator and willing documentalist.


In his most recent work, Ohi continues that sense of eternal searching, but now, his quest has taken him to the Lighthouses of the Northeast. Presented in the gallery are eight large format photographs, where starling beacons of bright light bleed into noir(ish) backgrounds. Ohi stands sentinel within the foreground, poised upon a craggy bluff, a distant fence, or a winding path that leads to the base of these silo-like structures. He plays the detached witness as well as the curious sociologist.


We, as viewers, are drawn to the formal qualities of the photographs in the same way that the artist is drawn to the spectral beams. At times, the lighthouses appear to be making an otherworldly visitation, and Ohi, answering to a summons.


Press Release, Daniel Silverstein Gallery, April 5, 2002